Berichten geschreven door Webmaster ChristenUnie De Fryske Marren

1. John en Egbert in actie.jpg
    Logo Christenunie De Fryske Marren
    Door Webmaster ChristenUnie De Fryske Marren op 18 februari 2023

Op woensdag 15 maart zijn er weer verkieizngen voor Provinciale Staten en de waterschappen. De lokale afdelingen van de ChristenUnie zijn allemaal actief betrokken bij de campagne. In De Fryske Marren zijn John Roest en Egbert de Jong druk met het plakken van de posters.

John in de plakstand

Lees meer over "ChristenUnie-lokaal in actie voor de verkiezingen van Provinciale Staten en Wetterskip"
  2. Piet Adema.jpg

Piet Adema nieuwe minister van Landbouw

Piet Adema is vanaf vandaag de nieuwe minister van Landbouw. Hij neemt namens de ChristenUnie de plek in van Henk Staghouwer. Adema was eerder gedeputeerde van de provincie Friesland, waarnemend burgemeester in Achtkarspelen, Tynaarlo en Borger-Odoorn en partijvoorzitter van de ChristenUnie en bestuurder en toezichthouder in de ondernemersbranche.

Lees meer over "Piet Adema nieuwe minister van Landbouw"
  3. Sytze beëdigd 30-3-22 (3).jpeg

Raadsleden beëdigd

Op woensdag 30 maart werden in heel Nederland de gekozen raadsleden beëdigd. Ons raadslid Sytze Holtrop begint aan zijn 3e periode in de raad van De Fryske Marren en legde zijn eed in het Fries af. "Sa wier helpe my God almachtich."

Lees meer over "Raadsleden beëdigd"
  4. Verkiezingsdebetat St Nyk 10-03-22 (1).jpeg

De verkiezingen zijn voorbij

De verkiezingstijd is weer voorbij. Het is altijd een drukke maar mooie periode, waarin de politieke partijen zich presenteren aan de kiezer. Onze lijsttrekker is bij alle debatten en presentaties aanwezig geweest. In het vervolg op dit blog leest en ziet u daar meer meer over in enkele beeldimpressies.

Lees meer over "De verkiezingen zijn voorbij"
  5. Sytze met SS. Maarten van Ooijen.jpeg

Friese ChristenUnievertegenwoordigers ondertekenen manifest "Sterke gezinnen"

Op 2 maart lanceerden in Hurdegaryp de lokale fracties van de ChristenUnie in Fryslân het manifest "Sterke gezinnen". Sytze Holtrop overhandigde dit manifest namens de ChristenUnie in De Fryske Marren aan de Staatssecretaris voor Volksgezondheid, Welzijn en Sport,  Maarten van Ooijen.

Lees meer over "Friese ChristenUnievertegenwoordigers ondertekenen manifest "Sterke gezinnen""